Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
REC0175226   L'acompanyament emocional-sistèmic en la tasca educativa. Com aplicar-lo dins i fora de l'aula?
2023-2024   Curs. Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària
  
   1/7/2024 - 31/7/2024 (30 hores) de 24:00h a 24:00h
   VT Curs a distància
   _ (A distància) 
  
Format   En línia
Sincronicitat    Asíncron
Organització   Associació Espai Sistèmic i Humanista
  
  
  
Tipus activitat   02SH L'acompanyament emocional-sistèmic en la tasca educativa. Com aplicar-lo dins i fora de l'aula?
  
Inscripció   01/09/2023 - 01/07/2024
  
Cost matrícula (Euros)   60
  
Descripció i   Metodologia:   Aquest curs té com a objectiu principal conèixer què és l'acompanyament pedagògic des d'un enfocament emocional-sistèmic i obtenir estratègies i recursos per començar a aplicar-ho amb els alumnes, les seves famílies, amb l’equip educatiu i, també, cap a nosaltres mateixes.

L’enfocament emocional-sistèmic ens ajuda a:
- Donar resposta i solucions a les necessitats i problemàtiques que existeixen dins del centre i dins de l’aula.
- Crear vies de comunicació i relació de més respecte i harmonia.
- Crear un clima de benestar a l'aula.
- Obtenir estratègies eficients per acompanyar els processos d'aprenentatge, convivència i socialització.

* Format: en línia asíncron.

* Metodologia:
- Plataforma virtual
- Set videos explicatius de la persona formadora on exposa la teoria i proposa pràctiques.
- Material complementari de lectura i visualització.
- Seguiment i acompanyament per part de la formadora durant el mes que dura el curs.

* Inversió:
- 60€

*Difusió:
www.esh.cat
Instagram @pedagogia_esh
Mailing

  
Objectius   Un cop finalitzat el curs, les persones participants han d’haver assolit els següents objectius:

- Saber què és i com aplicar l'acompanyament emocional-sistèmic en la tasca docent.
- Conèixer i comprendre els principis bàsics sistèmics per començar a posar-los en pràctica.
- Identificar les quatre funcions bàsiques d'un centre educatiu.
- Adquirir recursos i estratègies pedagògiques des de la perspectiva emocional-sistèmica.
  
Continguts   Els continguts del curs són:
- La teoria de l’acompanyament emocional - sistèmic i la seva aportació en l’àmbit pedagògic.
- Aspectes importants de l’acompanyament emocional i sistèmic en la tasca educativa i la seva aplicació directa a l’aula.
- Estratègies pedagògiques que afavoreixen la millora en la comunicació i en les relacions amb l’alumnat i amb les seves famílies.
- La teoria de sistema i la seva influència en les dinàmiques de l’aula.
- Les característiques dels principis emocionals-sistèmics i la seva aplicació directa dins i fora de l’aula.
- La classificació de les quatre funcions bàsiques d’un centre educatiu.
- Estratègies per millorar el procés d’ensenyament-aprenentatge partint de la relació de les funcions bàsiques d’un centre educatiu amb el funcionament del cervell.
- Les 7 característiques de l'acompanyament emocional-sistèmic i la seva aplicació en l’aula.
- Propostes d’activitats de consciència emocional i idees per posar en pràctica en l’acció tutorial.
  
Formador/a   Laura Soliva i del Rio
  
Avaluació  
- Participació activa en el fòrum del curs compartint les seves reflexions a partir de les preguntes que es fan al final de cada sessió gravada (5 sessions).
- Plantejament de preguntes i casos que es troben en la seva realitat com a professionals.
- Compartir la seva experiència dins i fora de l'aula a partir del que es va treballant al curs.


* Al finalitzar el curs, es passarà un qüestionari per valorar el grau de satisfacció a totes les participants.
  
Requisits de  certificació   - Haver realitzat de manera satisfactòria les tasques del curs.
- Respondre al qüestionari de satisfacció.
  
Persones  destinatàries   * Aquest curs va adreçat a tots els professionals de l'àmbit educatiu de totes les etapes i especialitats.
  
E-mail   areapedagogia@esh.cat
  
  


Activitat reconeguda en resolució de data 20/09/2023 pel Departament d'Educació en virtut de l'Ordre ENS/248/2012 (DOGC 6205 de 3 de setembre de 2012).